تبلیغات
CarS News Data Base

CarS News Data Base
جامع ترین سایت در زمینه ی خودرو
قیمت روز خودرو
دنیای سوپراسپرت‌ها؛ مملو از قدرت، حرکت، جنب‌و‌جوش و تکاپو، گودی خطرناک برای مبارزه خودروسازان است. این میدان مبارزه تمامی قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد، معادلات دینامیکی را در هم می‌شکند تا در نتیجه محصول ساخته شده محدودیت‌های ساخت یک خودروی شهری را کنار گذاشته و به دنیای بی‌نهایت‌ها قدم بگذارد.



............................

قدرت، سرعت و پایداری‌! اما دستیابی به این اهداف، بدون دخالت علم مهندسی خودرو و استفاده از ایده‌های ناب برای رسیدن به بالاترین بازده، فراهم نخواهد شد. فراری، لامبورگینی، پاگانی، مک‌لارن، آسکاری، نوبل و سوپراسپرت‌سازان دیگر، رقابت حساس‌تر و نزدیک‌تری نسبت به خودروسازان دیگر دارند. آنها بر سر 0.1 ضریب پسا کمتر می‌جنگند. حتی یک اسب بخار ممکن است در نتیجه مبارزه تاثیر داشته باشد و برای 0.1 ثانیه شتاب صفر تا 100 کمتر خود را به آب و آتش می‌زنند. اما در بین این خودروسازان محیر‌العقول، یک برند شعار مشهور «بیشتر بهتر است» را توشه راه خود قرار داده و به کم راضی نمی‌شود‌! برندی که برای نخستین‌بار مرز 400کیلومتر بر ساعت را در‌هم‌نوردید و محصولاتش به هدایت آسان در بین دیگر سوپراسپرت‌ها مشهور است!

  تولد بوگاتی؛ داستان یک زندگی سینوسی

Automobiles Ettore Bugatti، خودروساز فرانسوی در سال 1909 توسط اتوره بوگاتی ایتالیایی، در شهر Molsheim فرانسه (بعد‌ها این شهر تحت سلطه کشور آلمان در آمد) پدید آمد. طراحی دستان هنرمند خانواده بوگاتی در کنار مهارت‌های فنی اتوره، معجونی از سرعت و زیبایی را در محصولات این کمپانی تزریق کرد. قهرمانی خودروهای بوگاتی در مسابقات مختلف و همچنین تولیدات خاص و هنرمندانه این خودروساز، روزهای خوشی را برای این خانواده رقم می‌زد. اما در سال 1939، این کمپانی که تنها 8000 خودرو تولید کرده بود با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو شد و به سختی ادامه داد تا آخرین محصول خود را در دهه 50 عرضه کرد. پس از این بحران و از دهه 60 تا 90 میلادی، بوگاتی به تولید قطعات هواپیما مشغول شد تا اینکه در دهه 90 میلادی، بوگاتی به زیرشاخه‌های متعدد گروه فولکس واگن اضافه شد. در لیستی که در ادامه مطالعه خواهید کرد، به سراغ محصولات مدرن این خودروساز رفته و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

Bugatti EB110 1991

این خودرو در تاریخ 15 سپتامبر 1991، درست در سالگرد 110 سالگی تولد اتوره بوگاتی در Grande Arche واقع در La Defence پاریس معرفی شد. نمونه پروتوتایپ این خودرو توسط مارچلو گاندینی طراحی و نمونه تولیدی آن توسط گیامپاولو بِنِدینی بهینه‌سازی شد. این خودرو از پیشرانه 12 سیلندر Vشکل 3.5 لیتری با 4 توربوشارژر که 553 اسب بخار قدرت داشت، بهره می‌برد. تا سال 1995، 139 دستگاه EB110 تولید شد که در سال 1994، مایکل شوماخر هم یک نمونه زردرنگ از نسخه EB110 SS را خریداری کرد.

Bugatti EB112 Concept 1993

در سال 1993، نخستین سدان لوکس بوگاتی (پس از دوران سکوت)، توسط جیورجتو جیارو طراحی شد. این خودرو نیز درست 112 سال بعد از تولد اتوره بوگاتی معرفی شد، از این رو با نام EB112شناخته می‌شد. نیروگاه V12 با زاویه 60 درجه 6 لیتری این خودرو با 5 سوپاپ در هر سیلندر، 460 اسب بخار تولید می‌کرد و نیروی مذکور به چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود.

Bugatti EB118 Concept 1998

پس از تملک بوگاتی توسط فولکس واگن در سال 1998 میلادی و در همان سال، EB110 که توسط ایتال دیزاین طراحی شده بود، در نمایشگاه خودروی پاریس 98معرفی شد. این کوپه لوکس 2‌در‌ موتورجلو با پیشرانه W18 اتمسفریک 78 درجه و 4 سوپاپ در هر سیلندر، 555 اسب بخار قدرت و گشتاور 649 نیوتن‌متر را به گیربکس 5 دنده اتوماتیک و در نهایت سامانه حرکتی 4 چرخ متحرک منتقل می‌کند. این مفهومی در موتورشوی ژنو و توکیو سال 1999 نیز به نمایش گذاشته شد.

Bugatti 18/3 Chiron Concept 1999

سوپراسپرت موتور وسط بوگاتی در سال 1999 توسط FABRIZIO GIUGIARO، از طراحان زبردست ایتال دیزاین طراحی شد. این خودرو به احترام افتخارات راننده مسابقات بوگاتی – لوئیس چیرون- به این عنوان نامگذاری شد. کد 18/3 نقش بسته در نام این خودرو به معنای پیشرانه 18 سیلندر 3 ردیف است (6 سیلندر در هر ردیف) که در EB118 و EB218 نیز استفاده شده بود.

Bugatti 18.4 Concept 1999

پیش از تولد ویرون افسانه‌ای، خودروساز مشهور فرانسوی با محصولی نه‌چندان خوش قیافه در موتورشوی 1999 توکیو ظاهر شد. این مفهومی که 18.4 نام داشت، پیش‌نمایشی از محصول خیابانی بوگاتی بود که فولکس واگن قصد داشت تا در اولین سال‌های قرن 21 روی خط تولید این زیر‌شاخه بفرستد. این خودرو هم مانند چایرون از پیشرانه  18 سیلندر شکل بهره می‌برد.

Bugatti Veyron 16.4 Concept 2001

در نمایشگاه فرانکفورت 2001، نزدیک‌ترین اثر این کمپانی به محصول خیابانی آینده‌اش معرفی شد. این نام به احترام موفقیت‌های راننده افسانه‌ای مسابقات، راننده تیم تست و مهندس به نام بوگاتی، Pierre Veyron انتخاب شده بود. این بار به جای پیشرانه 18‌سیلندر، 2بلوک V8 را با هم ادغام کرده بودند تا W16 جدید خلق شود. در آن زمان قدرت ویرون در حدود 1000 اسب بخار تخمین زده می‌شد اما هنوز به مراحل تست‌ها و رکورد‌گیری‌ها نرسیده بود.

Bugatti Veyron 16.4 Concept 2003

در نمایشگاه خودروی 2003 فرانکفورت، نزدیک‌ترین نمونه از سوپرسپرت خیابانی بوگاتی به محصول نهایی رونمایی شد. در این نمونه، طراحی و سیستم انتقال قدرت خودرو به نمونه تولیدی نهایی نزدیک‌تر بود و مهندسان فولکس واگن تخمین زده بودند که ویرون تولیدی، حداکثر سرعتی معادل 406 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت 16 ثانیه خواهد داشت. در این نمونه آیرودینامیک خودرو تقویت شده بود و همه چیز برای تولید این خودرو مساعد به نظر می‌رسید.

Bugatti EB218 Concept

یک سال پس از معرفی EB118، نمونه 4در‌ این خودرو با عنوان EB218 توسط ایتال دیزاین طراحی شد. این خودرو درست از همان پیشرانه W18 با حجم 6.3 لیتری که روی نمونه کوپه استفاده شده بود، بهره می‌برد. این خودرو در نمایشگاه ژنو 1999 به طور رسمی رونمایی شد.

Bugatti Veyron 2005

سرانجام پس از 7 سال تحقیقات بدون وقفه گروه فولکس واگن روی این پروژه، بوگاتی ویرون به خط تولید این خودروساز راه پیدا کرد. برنامه ریزی بوگاتی برای تولید این خودرو تعداد 300 دستگاه در کل بود. ویرون با هر ترکیب رنگ و تودوزی که مشتری درخواست می‌کرد، تولید می‌شد و از سال 2006، این خودرو برای ورود به ایالات متحده آمریکا نیز مجوز گرفت. بوگاتی ویرون با پیشرانه 8‌لیتری 16 سیلندر، 1001 اسب بخار تولید می‌کرد و این قدرت توسط گیربکس 7 سرعته دو‌کلاچه مخصوص خود، شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت 407 کیلومتر بر ساعت را رقم می‌زد.

Bugatti Veyron PurSang 2007

این نسخه در تاریخ 11 سپتامبر 2007 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. پیورسانگ یا «خون خالص»، به عنوان نخستین نسخه خاص از این سوپر اسپرت با ترکیب رنگی استثنائی، معجونی از حالت آینه‌ای استیل پولیش خورده و فیبر‌کربن که به نوعی نشان‌دهنده ساختار مونوکوک فیبر‌کربن این خودروست، روانه موتورشوی مذکور شد.

Bugatti Veyron Grand Sport Wei Long 2012

این نسخه در نمایشگاه خودروی پکن 2012 برای بزرگداشت سال اژدهای چینی‌ها معرفی شد. این نسخه نیز با همکاری کمپانی آلمانی KPM که بوگاتی را در زمینه طراحی L›Or Blanc یاری داده بود، طراحی شد. این خودرو در رنگ تماما سفید با جلوپنجره و دریچه‌های هوای خاکستری و تودوزی قرمز رنگ با لوگوهای حک شده از نام این خودرو به زبان چینی در بین صندلی‌ها و فرش‌های زیرپایی، 1.58 میلیون دلار به فروش رسید.

Bugatti Veyron Sang Noir Gemballa Blue 2012

در رویداد گمبلا ریسینگ سال 2012، یکی از 15 نسخه سنگ نویر برای حضور در این برنامه به طرح آبی- مشکی در آمد. این تغییرات شامل اضافه کردن لوگو و طرح‌های مخصوص رویداد سال مذکور روی خودرو نقش بسته بود و پس از اتمام دوره گمبلا، به حالت اولیه بازگشت.

Bugatti Veyron Pegaso 2007

این نمونه با ترکیب رنگ زرشکی-کرمی در تیراژ محدود تنها یک نسخه تولید شد. به نظر می‌رسد این خودرو تحت تملک یک سوپر بیلیونر روس ساکن برج العرب امارات متحده عربی باشد که به نوعی تنها هتل 7 ستاره کره زمین محسوب می‌شود. برخی منابع بر این عقیده‌اند که ویرون پگاسو 100 اسب بخار بیشتر از ویرون ساده تولید می‌کند. البته به جز ویرون پگاسو، آقای بیلیونر صاحب خودروهای دیگری همچون زوندا، مکلارن SLR، میباخ 62، مرسدس G55، لامبورگینی مورسیه لاگو، ‌هامر H2 و ... نیز هست.

Bugatti Veyron Fbg

par Hermes 2008

در 78اُمین نمایشگاه خودرو ژنو که در تاریخ 6 تا 16 ماه مارس سال 2008 برگزار شد، حاصل همکاری بوگاتی و کمپانی طراحی لباس Hermes معرفی شد. گابریل پِزینی طراح زبردستی بود که شاهکار ناب مهندسی آلمان را به دنیای هنر طراحی لباس پیوند زد. این نسخه از لحاظ فنی تفاوتی با ویرون ساده نداشت اما رینگ‌های جدیدی برای آن طراحی شده بود و تریم رنگی قهوه‌ای شکلاتی سوخته-نسکافه‌ای برایش در نظر گرفته شده بود. این مدل در سال 2008، 1.55 میلیون یورو قیمت گرفت. البته در سال 2009 نیز این نسخه با رنگ سرمه‌ای پر‌رنگ- نارنجی عرضه شد.

Bugatti Veyron Sang Noir 2008

ساخت و طراحی این نسخه خاص از تنها بوگاتی آتلانتیک 57SC باقیمانده الهام گرفته شده بود. رنگ بدنه تماما مشکی با جلو پنجره نقره‌ای، رینگ‌های 5‌پره دوبل نو و تودوزی نارنجی چیزی بود که این نسخه را از دیگر نسخه‌های ویرون متمایز می‌ساخت. این نسخه هم از لحاظ فنی تفاوتی با ویرون ساده نداشت. 15 نسخه از ویرون سنگ نویر در خاور‌میانه، اروپا و ایالات متحده آمریکا به فروش رسید.

Bugatti Veyron Sang d›Argent 2010

این نسخه در تاریخ 15 دسامبر 2009 مخصوص بازار خاورمیانه و ارج نهادن به علاقه شیوخ عرب به خودروهای لوکس و گران‌قیمت ساخته شد. این ویرون با رنگ ترکیبی آلومینیوم پولیش خورده- نقره‌ای مات، در نمایشگاه خودروی دوبی سال 2009، با قیمت 2.1 میلیون دلار به فروش رسید. البته نسخه‌های دیگری نیز مخصوص بازار خاورمیانه طراحی شده که در ادامه معرفی می‌شوند.

Bugatti Veyron Bleu Centenaire 2009

درست 100 سال پس از پایه‌گذاری کمپانی بوگاتی و 3 سال پس از بخشیده‌شدن جانی تازه به خط تولید این خودروساز، در شرایطی که 250 سفارش برای ویرون دریافت شده بود و تنها 50 دستگاه تا پر شدن چوب خط 300 تایی تولید این خودرو مانده بود، به مناسبت قرنگرد (!) نام بوگاتی اتومبیلز S.A.S، نسخه‌ای با رنگ آبی مخصوص بوگاتی، چراغ‌ها و رینگ‌های جدید، 2خط کرومی در بخش میانی بدنه و البته تودوزی بسیار زیبای شیری، در نمایشگاه خودروی ژنو 2009 معرفی شد. این نسخه 1.35 میلیون یورو قیمت‌گذاری شد.

Bugatti Galibier Concept 2009

در سال 2009، بوگاتی دو‌رگه دوباره شانس خود را برای طراحی و ساخت یک سدان لوکس آزمایش کرد. پروژه این خودرو که از همان ابتدا به عنوان یک نسخه مفهومی استارت خورده بود، در ابتدا روی فضای مجازی رونمایی شد. در‌ پیشرانه‌ای که به صورت دو‌تکه و خلاف جهت همدیگر باز می‌شوند، خروجی‌های اگزوز 8 گانه در عقب و البته جلو پنجره نقره‌ای و بزرگ جلو، ته‌چهره‌ای از جد بزرگوار این خودرو، بوگاتی تایپ 57 را به نمایش می‌گذارد. پیشرانه این خودرو از ویرون عاریه گرفته شده بود اما این بار در جلوی خودرو غرش می‌کند. بوگاتی پیش‌بینی می‌کرد که تا سال 2015 دست به تولید این خودرو با قیمت نجومی بیش از 4 میلیون دلار بزند، اما به نظر می‌رسد رکورد‌شکنی ویرون‌ها آنقدر مشغله به بار آورده که این سدان لوکس به چشم نیاید‌!

Bugatti Veyron L›Edition Centenaire 2009

4 نسخه دیگر از ویرون نیز به مناسبت سالگرد 100 سالگی تاسیس بوگاتی در سال 2009 معرفی شد. تریم رنگی این نسخه‌ها از خودروی مسابقه‌ای دهه 20 میلادی بوگاتی، یعنی تایپ35 الهام گرفته شده بود. هر کدام از این 4 خودرو که با نام یکی از راننده‌های مسابقات آن دوره معرفی شده بود، در روز رونمایی در کنار مدل همرنگ (البته با مکمل کروم) تایپ 35 ست شده بود. رنگ آبی آتلانتیک مربوط به

Jean-Pierre Wimille؛ قرمز برای بزرگداشت Achille Varzi، یشمی به افتخار Malcolm Campbell و کِرمی به مناسبت بزرگداشت HermannZu Leiningen طراحی و ساخته شده است.

Bugatti Veyron Grand Sport Soleil de Nuit 2010

یکی دیگر از نسخه‌های ویژه خاورمیانه که در موتورشوی سال 2009 دوبی معرفی شد Solil de Nuit با ترکیب آلومینیوم و رنگ آبی/مشکی متالیک، جلوپنجره خاکستری و تودوزی چرم تمام نارنجی با تریم خاکستری در زه‌های داخلی بود. این نسخه 2.27 میلیون دلار قیمت‌گذاری شد.

Bugatti Veyron Nocturne 2010

نسخه دیگری که در موتورشوی 2009 دوبی برای بازار خاورمیانه معرفی شد، همین Nocturne بود؛ ویرونی که با تریم بدنه آلومینیوم پولیش خورده در کنار رنگ مشکی و تودوزی سفید که با کنسول وسط براق پلاتینی و نوار دور مشکی پیانو و البته غربیلک فرمان چرم مشکی مزین شده بود، با تیراژ محدود 5عدد، 2.4 میلیون دلار قیمت داشت. این آخرین نسخه از ویرون 16.4 ساده بود.

Bugatti Grand Sport 2009

سرانجام مالکان سوپراسپرت میلیون دلاری ویرون نیز به هواخوری احتیاج پیدا کردند و نسخه رودستر این خودرو با نام گرند اسپرت روانه بازار شد. طراحی یک خودروی کروک، علاوه بر حذف سقف از بدنه، محتاج محاسبات بسیار دقیق و تقویت مناسب شاسی است. کاری که در جریان طراحی گرند اسپرت توسط مهندسان بوگاتی به نحو احسن انجام پذیرفته و در نتیجه این رودستر زیبارو، با 1001 اسب بخار، تنها 0.1 ثانیه نسبت به برادر سقف ثابتش برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت کندتر عمل می‌کند. همچنین ویرون گرند اسپرت از چراغ‌ها و رینگ‌های جدید و رنگ یکپارچه بهره می‌برد.

Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu 2010

در ادامه سری نسخه‌های ویژه سالگرد 100 سالگی تاسیس بوگاتی، نخستین گرند اسپرت ویژه با نام سانگ بلو در رویداد سالیانه آخر هفته پبل بیچ معرفی شد. رنگ بدنه فیبر‌کربن آبی در کنار آلومینیوم پولیش خورده و رینگ‌های دو‌ رنگ این خودرو، جلوه ویژه‌ای به سریع‌ترین رودستر دنیا داده است‌ و البته تودوزی قهوه‌ای کمرنگ در کنار تریم‌هایی از رنگ سرمه‌ای تیره، جلوه لوکس خودرو را چندین برابر می‌کند.

Bugatti Veyron Grand Sport Sang Blanc 2010

این نسخه که به سفارش یکی از خریداران انگلیسی طراحی شده بود از رنگ سفید Bianco Canopus Matt به همراه جلو پنجره مشکی، دستگیره‌های در‌ همرنگ بدنه، روکش توربوشارژرهای مشکی، سقف شیشه‌ای آپشنال، خروجی اگزوز مشکی رنگ و تودوزی کاملا سیاه بهره می‌برد. در سال 2011، کمپانی خرید و فروش خودروهای لوکس Tom Hartley این خودرو را در حالی که 448 مایل کار کرده بود با قیمت 1.25 میلیون یورو فروخت. در تاریخ 25 آگوست 2012 این نسخه در فرانسه دچار سانحه شد.

Bugatti Veyron Grand Sport Geneva motorshow 2010 Specials

در موتورشوی سال 2010 ژنو، 2 نسخه ویژه از‌هایپرکار بوگاتی معرفی شد که با عنوان رنگ بدنه‌هایشان نامگذاری شده بودند. Grey Carbon با رنگ خاکستری تیره در بالا و رکاب‌ها و دیفیوزر جلوی خاکستری کمرنگ طراحی و روی رینگ‌های عظیم مشابه نمونه مورد استفاده روی Pur Sangسوار شده بود. این نسخه اولین ویرونی بود که از تودوزی تماما یکرنگ بهره می‌برد و 1.65 میلیون یورو قیمت داشت. Royal Dark Blue با ترکیب رنگ سفید ساده به همراه تریم مکمل آبی تیره متالیک که به آبی رویال مشهور است، به عنوان دومین نسخه از دوقلوهای معرفی شده در این نمایشگاه بود که با قیمت 1.75 میلیون دلار به فروش رسید.

Bugatti Veyron Bijan Pakzad Edition 2011

تنها چند ماه پس از مرگ ناگهانی طراح لباس مشهور ایرانی، آقای بیژن پاکزاد، این نسخه با سلیقه وی طراحی شد. این خودرو با ترکیب رنگ مشکی و زرد (زرد رنگ مورد علاقه آقای پاکزاد بود) و تودوزی مشکی با تریم‌های زرد و البته لوگوی کمپانی Bijan در چند جای خودرو (مانند زیر اسپویلر) مزین شده بود. ویرون آقای پاکزاد را هنوز هم می‌توانید در جلوی بوتیکش واقع در بورلی هیلز ببینید.

BUGATTI VEYRON GRAND SPORT L›OR BLANC 2011

این نسخه خاص که با همکاری کمپانی ساخت ظروف KPM اKonigliche )Porzellan-Manufatur‌) طراحی شده بود، برای نخستین بار در تاریخ 30 ژوئن 2011 در محوطه کمپانی KPM رونمایی شد. تریم ظاهری این خودرو با ترکیب رنگ سفید و آبی جوری طراحی شده بود که تشعشعات نور در کریستال را یادآور شود. لئور بلانک یا همان «طلای سفید» تنها چندی بعد از رونمایی شد با قیمت 1.65 میلیون دلار به فروش رسید.

Bugatti Veyron Grand Sport Red Edition 2011

خونین‌ترین ویرون لاین‌آپ بوگاتی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2011 با بدنه و تودوزی کاملا قرمز معرفی شد. حتی رینگ‌های این خودرو هم با تریمی از قرمر و نقره‌ای طراحی شده بودند. بوگاتی این مدل را در این نمایشگاه معرفی کرد تا به سرعت فروش گرند اسپرت تسریع بخشد. گرچه این تلاش فرانسوی- آلمانی‌ها خیلی موفقیت‌آمیز نبود.

Bugatti Veyron Super Sport 2010

پس از ربوده شدن گوی سرعت توسط شلبی سوپر کارز، مهندسین بوگاتی به اتاق فکر بازگشتند و قصد جان SSC را کردند‌! ویرون جدید با نام سوپراسپرت، توربوشارژرهای بزرگ‌تر، ضریب تراکم بهینه‌تر و ریمَپ ECU، قدرتی معادل 1187 اسب بخار (1200PS) و گشتاور رعب‌آور 1500 نیوتن متر گرفت. این خودرو در پیشگاه مسئولان کتاب رکورد گینس با ثبت رکورد 431 کیلومتر بر ساعت، لقب سریع‌ترین خودروی جهان را از آن خود کرد. از نسخه مورد آزمایش با ترکیب رنگ مشکی- نارنجی که World Record Edition نام گرفت، 5 دستگاه تولید شد و با قیمت 1.7 میلیون یورو به فروش رسید.

Bugatti Veyron Grand Sport Bernar Venet 2012

شاید بتوان این نسخه را زیباترین و خلاقانه‌ترین ویرون ساخته شده از ابتدا تاکنون دانست. این نسخه که با همکاری هنرمند فرانسوی «برنار ونت» طراحی شده، در نگاه اول با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی که رنگ نارنجی بسان شعله‌های آتش تا اواسط خودرو امتداد پیدا کرده، به نظر می‌رسد. اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، این رنگ نارنجی شامل علائم اختصاری علمی فیزیک و ریاضی است که خبر از علم ناب به کار رفته در طراحی این خودرو می‌دهد. این نسخه در موزه هنر Rubell Family واقع در Miamiرونمایی شد.

Bugatti Veyron Grand Sport Middle east edition 2011

برای دومین بار در زمان عرضه بوگاتی ویرون، 3 نسخه مختلف از ویرون گرند اسپرت مخصوص بازار خاورمیانه معرفی شد. نخستین نسخه زرد رنگ با رنگ مکمل مشکی کربنی، رینگ‌های مشکی و تودوزی زرد و مشکی (با کنسول مشکی) بود که 1.58 میلیون یورو قیمت‌گذاری شد. اما دو نسخه دیگر که یکی زاده ترکیب رنگ آلومینیومی و سبز (با تودوزی خاکستری روشن و سبز) بود و دیگری با رنگ سرمه‌ای- خاکستری با تودوزی سرمه‌ای- نارنجی بودند، هر کدام با قیمت 1.74میلیون دلار به فروش رسیدند.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse World Record Edition 2013

این ویتسه همانند نسخه مشابه SS، در رنگ مشکی-نارنجی و به عنوان سمبلی از سریع‌ترین خودروی جهان در تیراژ محدود 8دستگاهی و با قیمت نه چندان بالای 1.99 میلیون دلار (!) به فروش رسید.

Bugatti Veyron Grand Sport Matt White 2011

همانطور که از نام خودرو پیداست، این نسخه با یک رنگ سفید مات خاص به همراه تریم رنگی زیرین آبی کاربنی طراحی شده بود. همچنین تودوزی این خودرو ترکیبی از دو رنگ بدنه بود که با کنسول آلومینیومی مونتاژ شده و در برای نخستین بار در موتورشوی 2011 شانگهای به نمایش گذاشته شد.

Bugatti Veyron SS Sang Noir 2011

این نسخه برای کسانی طراحی و ساخته شده بود که به هر دلیلی علاقه‌ای به خرید ویرون WREنداشتند و یا کمی دیر اقدام کرده بودند. ویرون اس اس سنگ نویر در نمایشگاه ژنو 2011 به نمایش در آمد و تماما مشکی با تودوزی نارنجی بود. البته قیمت این خودرو 3.4 میلیون دلار، یعنی یک میلیون دلار گران‌تر از نسخه رکورد جهانی بود‌!

Bugatti Veyron SS Carbon Black 2011

این نسخه به سفارش یکی  از خریداران چینی ساخته شده بود و در نمایشگاه خودروی شانگهای 2011 به نمایش گذاشته شد. ترکیبی از مشکی مات و براق چیزی بود که این نسخه را متمایز می‌ساخت. همچنین تودوزی نارنجی به همراه چرم مشکی دور فرمان و لیور دنده که با نخ نارنجی دوخته شده و همانند سنگ نویر 3.4 میلیون دلار قیمت داشت.

Bugatti Veyron SS Edition Marveilleux 2011

این نسخه که در دسامبر 2011 معرفی شد، به سفارش یک کلکسیونر خودرو چینی که با نام مستعار Simon شناخته می‌شود و به مناسبت تولد 40‌سالگی وی طراحی شده بود. این نسخه از بالاترین آپشن‌ها و امکانات قابل سفارش روی ویرون بهره می‌برد و با رنگ مشکی کربن و تودوزی آبی روشن به دست خریدار رسید.

Bugatti Veyron SS Le Saphir Bleu 2012

بدسلیقه‌ترین و شاید بدرنگ‌ترین ویرون تاریخ (!) در اوایل سپتامبر 2012 در یکی از خیابان‌های شهر Molsheim دیده شد. این خودرو که با طرح بدنه‌ای شبیه به نسخه L›Or Blanc و ترکیب رنگ آبی کمرنگ و پر‌رنگ و رینگ‌های WRE نارنجی تزیین شده بود، به عقیده بسیاری Le Saphir Bleu نام دارد.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 2012

این نسخه همان بوگاتی ویرون گرند اسپرت با پیشرانه سوپراسپرت بود که البته بدنه این خودرو خصوصا در بخش‌های انتهای خودرو و بامپر جلو دستخوش تغییراتی شده بود. ویرون ویتسه با ثبت رکورد سریع‌ترین رودستر جهان به نام خود، قیمت پایه 1.69 میلیون دلار داشت که نسخه نمایش داده شده در نمایشگاه ژنو (خاکستری با رینگ مشکی و تودوزی قهوه‌ای) 1.79 میلیون یورو و نسخه نمایشگاه سائوپاولو (طوسی با تودوزی سرمه‌ای) 1.9 میلیون یورو قیمت‌گذاری شده بود.

Bugatti Veyron SS Pur Blanc 2012

در اواخر سپتامبر 2012 نسخه‌ای تحت عنوان

Pur Blanc برای خریداری در ماساچوست بوستون طراحی و ساخته شد. این نسخه که با معنی «سفید خالص» نامگذاری شده بود آنقدرها هم خالص نیست! بخش جلویی خودرو کاملا سفید بوده و از رکاب‌ها تا انتهای خودرو به رنگ مشکی فیبرکربن، رنگ‌آمیزی شده است.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille 2013

همانطور که از نام این خودرو مشهود است، نسخه پیش رو به احترام راننده حرفه‌ای تیم بوگاتی ساخته شده است. این ویرون که چهارصدمین ویرون لاین‌آپ بوگاتی بود، با ترکیب رنگ آبی کمرنگ بوگاتی (مشابه رنگ مورد استفاده روی بوگاتی 57G 1937) و سرمه‌ای کربنی و البته تودوزی با همین تریم طراحی شده است.  از این نسخه که در رویداد خودرویی Monterey 2013 رونمایی شد، 6 دستگاه به تولید رسید.

BUGATTI VEYRON GRAND SPORT VITESSE SPECIAL EDITION

این نسخه که بعدها در فنلاند دیده شد، در همایش خودرویی Quail سال 2012 معرفی شد. طرح بدنه آن که از بوگاتی تیپ 37الهام گرفته شده بود، در رنگ سفید با بخش زیرین آبی فیروزه‌ای، بال عقب آبی آسمانی و رینگ‌های سفید-آبی نقش بسته است. این نسخه با قیمت 1.74 میلیون یورو به فروش رسید.

Jean Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Edition 2013

بوگاتی برای شروع تولید 150 ویرون ویتسه، به معرفی نسخه‌های خاص متعددی از این خودرو پرداخت که یکی از آنها با نام ویرون ویتسه «افسانه» در تیراژ بسیار محدود 3 عدد در تمام دنیا (به صورت WW) تولید خواهد شد. این نسخه که با الهام‌گیری از بوگاتی Atlantic 57SC طراحی شده است، با رنگ بدنه مشکی جت و تیغه‌های بامپر فیبر‌کربن و تودوزی بژ- شکلاتی و همچنین امضای Jean Bugatti روی در‌ باک طراحی شده، در نمایشگاه فرانکفورت 2013 معرفی شد.

Bugatti Veyron Vitesse Legend Meo Costantini 2013

این نسخه به احترام Meo Constantini، از دوستان نزدیک اتوره بوگاتی، مدیر کارخانه خودروهای مسابقه ای بوگاتی و همچنین راننده مسابقات تیم بوگاتی برای چند سال که پشت فرمان یک بوگاتی Tupe 35 به مقام قهرمانی در مسابقات Targa Florio رسید، طراحی شده است. برای تریم رنگ این خودرو از آبیِ بوگاتی به همراه آلومینیوم پلیش خورده همراه با رینگ‌های فوق العاده زیبای جدید و البته تودوزی سرمه ای-کرمی استفاده شده است. نسخه مذکور 2.09 میلیون یورو قیمت دارد.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Lang Long 2013

اگر ترکیب رنگ این ویرون را شبیه به کیبورد یک پیانو میبینید تعجب نکنید، حدس شما صحیح است ! این نسخه که به سفارش LangLong، پیانیست مشهور ساخته شده، در مراسم ChateauSt. Jean و با حضور و نوازندگی پیانوی وی رونمایی شد. این نسخه با ترکیب رنگ سیاه و سفید در داخل و خارج خودرو و البته امضای لنگ لانگ بر روی کنسول وسط خودرو و همچنین لوگوی طلایی بوگاتی طراحی شده است.





طبقه بندی: تست،  کییوسک، 
برچسب ها: تست، تست خودرو، بوگاتی وایرون، بوگاتی وایرون جدید،  
[ سه شنبه 5 فروردین 1393 ] [ 01:34 ب.ظ ] [ آرمان صالحه ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام من آرمان مدیر بلاگ، تیم بلاگ با هدف اطلاع رسانی در زمینه خودرو , به بهترین شکل ممکن فعالیت میکند ...
با تشکز از شما
مدیریت بلاگ car's news data base یا "بانک اطلاعاتی خودرو"
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :